Bij een sterfgeval moeten verschillende administratieve zaken geregeld worden door de nabestaanden. Veel mensen hebben op het moment van overlijden namelijk abonnementen en lidmaatschappen lopen. Deze abonnementen en lidmaatschappen moet u op tijd opzeggen, om extra kosten te voorkomen. Het verschilt per type abonnement of lidmaatschap hoe dit in zijn werk gaat. Zo moet er soms een akte van overlijden getoond worden, terwijl in andere gevallen een e-mail of telefoontje voldoende is.

Abonnementen en lidmaatschappen vinden

Lang niet altijd is het duidelijk welke abonnementen of lidmaatschappen de overledene had lopen. Wij helpen u uitzoeken wat er nog loopt, wat opgezegd moet worden of waarvan alleen de abonnementhouder gewijzigd moet worden.

Let op de communicatiemiddelen

Bewaar en bekijk ook geadresseerde post die na het overlijden nog bezorgd wordt. In de meeste gevallen kan het overgrote deel van de abonnementen en lidmaatschappen gevonden worden op deze manier. Echter gaat steeds meer communicatie per e-mail. Lang niet altijd hebben nabestaanden toegang tot e-mailaccounts van de overledene. Tegenwoordig kan deze toegang in het testament wel worden vastgelegd. Daardoor ondervinden nabestaanden na het overlijden geen problemen hierbij.

Hulp bij het opzeggen van lidmaatschappen

Heeft u hulp nodig bij het opzeggen van abonnementen en lidmaatschappen? Dan helpt Nabestaandenservice u hier graag bij. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een afspraak op locatie of bij ons op kantoor. Wij zijn u graag van dienst.