Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Maar waar we vaak niet aan denken, is wat er moet gebeuren met de accounts na een overlijden. Ongewild achterblijven met de digitale erfenis van een dierbare kan moeilijk en confronterend zijn. Daarom leggen wij u graag uit hoe u de social media accounts kunt verwijderen na een overlijden.

Wat kunt u doen?

Na een overlijden is het vaak lastig om een account te wijzigen of te verwijderen wanneer u niet over de inlogcodes beschikt. Probeer te achterhalen welke accounts uw dierbare had en wat de inloggegevens zijn. Kunt u niet achter de inloggegevens komen, dan kunt u als familielid de meeste accounts wel laten verwijderen. Dit kost u alleen wat meer tijd. Bent u geen familie van de overledene? Bij sommige socialmediaplatformen kunnen ook niet-familieleden een profiel laten verwijderen.

Hulp nodig bij social media accounts na een overlijden?

Dan is Nabestaandenservice er voor u. Wij helpen u om de social media accounts te verwijderen. Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.

Wanneer een dierbare van u overlijdt, is het belangrijk om de zaken goed op orde te hebben. Daarom is het belangrijk dat u snel een overzicht heeft van de financiële zaken van de overledene. Dit voorkomt het oplopen van onnodige kosten bij een overlijden. Wij helpen u graag onderstaande zaken in kaart te brengen en te regelen.

Automatische betalingen

Vrijwel iedereen heeft één of meerdere abonnementen of lidmaatschappen. Ook hebben de meeste mensen één of enkele automatische betalingen ingesteld. Na het overlijden van een naaste, moeten deze zaken afgehandeld worden door de nabestaanden. Abonnementen en lidmaatschappen moeten waar mogelijk zo snel mogelijk worden stopgezet. Dit voorkomt onnodige kosten en eventueel pijnlijke situaties. Elke organisatie heeft namelijk zijn eigen regels en voorwaarden bij het opzeggen van abonnementen en lidmaatschappen. Dit zoeken wij graag voor u uit.

Breng alle kosten in kaart bij een overlijden

De eerste stap in het afhandelen van lopende zaken is het in kaart brengen van alle abonnementen, lidmaatschappen en automatische ingestelde betalingen van de overledene. Is er een overzicht van alle abonnementen, lidmaatschappen en vaste betalingen van de overledene? Dan kunnen de verschillende verenigingen, clubs en bedrijven benaderd worden voor opzegging. Indien u hier hulp bij nodig heeft, brengt Nabestaandenservice alles in kaart. Wij zullen bijvoorbeeld zorgen dat eventueel lopende lidmaatschappen worden opgezegd. Zo voorkomt u onnodige kosten. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk gesprek.

Soms ziet u door de bomen het bos niet meer. Want wat moet er allemaal gebeuren wanneer een dierbare van u overlijdt? En wie moet er geïnformeerd worden? Dit soort vragen komen vaak aan bod. Daarom geven wij u hieronder een lijst met instanties die u op de hoogte dient te stellen bij een overlijden van een naaste.

Instanties informeren bij een overlijden

Breng de volgende instanties op de hoogte van het overlijden:

  • Werkgever
  • Pensioenfonds
  • Verzekeringsmaatschappijen
  • Banken
  • Organisaties waar de overledene abonnementen en lidmaatschappen heeft lopen
  • Donateurschappen
  • Verenigingen
  • Woningbouwvereniging
  • Klantenkaarten

De Sociale Verzekeringsbank

Wanneer iemand overlijdt, wordt de Sociale Verzekeringsbank (SVB) automatisch op de hoogte gebracht. Bij de SVB kun je terecht voor de volksverzekeringen in Nederland. Hieronder vallen onder andere de AOW, Anw en kinderbijslag. Belangrijk is dus om hun website te raadplegen wanneer u de zaken rondom een overlijden wilt regelen. Wij kunnen samen met u kijken naar welke zaken er geregeld moeten worden. Neem contact met ons op voor meer informatie en persoonlijk advies.

Afscheid moeten nemen van een dierbare is ingrijpend. En daarnaast komt er ook veel regelwerk bij kijken. De praktische zaken die na een uitvaart verzorgd moeten worden, kosten veel tijd en energie. Wij begrijpen dat uw gedachten zich op zo’n moment niet richten op het regelen van dit soort zaken. Daarom is Nabestaandenservice er voor u. Wij kunnen uw zorgen uit handen nemen. Van het opzeggen van abonnementen tot het verzorgen van belastingaangiftes. Zodat u de rust, tijd en ruimte heeft om het verlies te verwerken.

Vooraf regelen

U heeft er misschien nog niet aan gedacht, maar u kunt Nabestaandenservice ook vóór het overlijden inschakelen. De wetenschap dat de administratie op orde is, kan in de laatste levensfase veel rust geven. U kunt zich bezighouden met de dingen die echt belangrijk zijn, terwijl wij op de achtergrond actief zijn. Terwijl wij op de achtergrond actief zijn. Meer informatie over wat wij u kunnen bieden? Neem dan contact met ons op.